Інструкції щодо заповнення податкової декларації
Кожен громадянин, який сплачує внески до недержавного пенсійного фонду, має право на отримання податкової знижки по результатах 2022 року

Це право визначено у статті 166 Податкового кодексу України. Так, ст. 166.1 визначено, що платник податку на доходи фізичних осіб (особа, яка працює та отримає заробітну плату) має право на податкову знижку за наслідками попереднього податкового року.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається до кінця року (до 31 грудня), наступного за звітним.

За посиланням Ви можете скачати бланк декларації в електронному вигляді

Або заповнити її та подати через електронний кабінет ДПС

Витрати, понесені фізичною особою-платником податку, які він може включити до складу податкової знижки, повинні бути підтверджені документально. Таким документальним підтвердженням щодо сплачених внесків до недержавного пенсійного фонду є пенсійний контракт, платіжні документи про сплату внесків. Ці документи  надаються податковому органу у вигляді копій. Оригінали документів підлягають зберіганню фізичною особою-платником податку протягом строку, необхідного для перевірки податковими органами правильності нарахування податкової знижки.

Відповідно до п. 166.3.5. Податкового Кодексу України фізична особа-платник  податку має право включити до складу податкової знижки такі витрати, понесені ним протягом 2022 року:

-           суму витрат на сплату пенсійних внесків до недержавного пенсійного фонду на свою користь, але не більше, ніж 3470,00 гривень на місяць (відповідно до п. 169.4.1. Податкового кодексу України);

-           суму витрат на сплату пенсійних внесків до недержавного пенсійного фонду на користь членів сім'ї першого ступеня споріднення (дітей, батьків, чоловіка, дружини), але не більше, ніж 50% від ніж 3470,00 гривень на місяць, а саме не більше, ніж 1735,00 гривень на місяць (відповідно до п. 166.3.5 Податкового кодексу);

Таким чином, якщо вкладник недержавного пенсійного фонду працює, офіційно отримує заробітну плату та сплачує внески до недержавного пенсійного фонду за власні кошти, він може повернути майже 18% від сплачених внесків у якості податкової знижки.

Щоб отримати суму податкової знижки потрібно:

1.    Заповнити податкову декларацію (бланк декларації, зразок заповнення та інструкція по заповненню додається);

2.    Зібрати документи, які підтверджують сплату пенсійних внесків (пенсійний контракт, платіжки про сплату внесків), зробити копії з цих документів;

3.    Взяти за місцем роботи (основної та додаткової, якщо є) довідку про нараховані доходи за звітний період (зразок додається);

4.    Подати до податкової інспекції за місцем реєстрації вкладника податкову декларацію та підтверджуючі документи. Податкову декларацію можна заповнити та подати через електронний кабінет ДФС https://cabinet.tax.gov.ua/. Підтверджуючі документи також можна загрузити в електронному вигляді через електронний кабінет  Якщо не має можливості подати Декларацію особисто, можливо надіслати документи поштою, рекомендованим листом з повідомлення про вручення;

5.    Повернення суми податкової знижки, як правило, здійснюється через півтора-два місяця після подання податкової декларації. Необхідно відслідковувати цей термін.

Якщо вкладник не подав декларацію та не звернувся до податкових органів щодо повернення податкової знижки до кінця поточного року, він  втрачає право на отримання такої податкової знижки за попередній рік!

Усі питання щодо відображення пенсійних внесків у податкової  декларації та розрахунку сум податкової знижки Ви можете задати по телефону нашої інформаційної лінії 0-800-501-925 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів в Україні, з мобільного телефону – за тарифами Вашого оператора).

Також якщо у Вас виникли проблеми з поданням декларації та розрахунком сум податкової знижки у Вашої податкової інспекції, Ви теж можете зателефонувати на нашу інформаційну лінію 0-800-501-925 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів в Україні, з мобільного телефону – за тарифами Вашого оператора).
Контакти
Адреса:
04119, м. Київ,
вул. Білоруська,
23, літера "А"
Email:
info@vseapf.com.ua
Телефон:
(044) 207-02-94
Телефон інформаційної лінії: 0-800-501-925
Щоб отримати безкоштовну консультацію, надішліть Ваше запитання та email, або телефон
* заповнення обов’язкове