Українська асоціація адміністраторів пенсійних фондів
підтримує концептуальну ідею створення нормативно-правового акту, який визначатиме правовідносини при здійсненні державного нагляду (контролю) у сфері професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) та діяльності у системі накопичувального пенсійного забезпечення на основі принципу оцінки ризиків та доцільності, а також сприятиме процесу підвищення якості національного ринку капіталу.

Водночас, УААПФ вважає, що вищезгаданий проєкт містить ряд важливих недоліків, які необхідно усунути в процесі подальшої роботи над вдосконаленням цього документу.  

УААПФ зауважила, що будь-який нормативний документ не може погіршувати умови ведення бізнесу та порушувати конституційні права суб’єктів перевірки. Проєкт, який пропонує НКЦПФР, не передбачає складання Акту за результатами перевірки, в якому має бути зазначений факт виявлення порушень або відсутності порушень з питань, що були предметом перевірки. Відсутність оригіналу Акту перевірки порушує право суб’єкта перевірки на оскарження дій та рішень державних органів контролю та нагляду, а також їх посадових осіб, які проводили інспектування і перевірку, у встановленому законодавством порядку, та позбавляє можливості оскаржити рішення регулятора в установлені Кодексом адміністративного судочинства терміни.

Також УААПФ звертає увагу на питання, які можуть виникнути при здійсненні перевірок суб’єктів системи накопичувального пенсійного забезпечення. По-перше, не всі установи, які відносяться до суб’єктів системи накопичувального пенсійного забезпечення згідно із Законом України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" отримують ліцензію НКЦПФР.

По-друге, недержавні пенсійні фонди, наприклад, не здійснюють діяльність самостійно, вони залучають компанії, які мають ліценції на відповідні види діяльності. Тому проведення перевірки недержавного пенсійного фонду за юридичною адресою недержавного пенсійного фонду не ефективно, та така перевірка не зможе оцінити діяльність фонду в межах чинного законодавства. 

Також до суб’єктів системи накопичувального пенсійного забезпечення відносяться страхові компанії та банки, які, як відомо, знаходяться під наглядом Національного банку України (з 01 липня ця норма буде діяти для страхових компаній).

Таким чином, УААПФ вважає за потрібне розробити окремий порядок проведення перевірок суб’єктів системи накопичувального пенсійного забезпечення, який би враховував особливості діяльності, зокрема, недержавних пенсійних фондів, та обов’язково погоджувався із Національним банком України.

Повний текст звернення за посиланням

Довідка:

Українська асоціація адміністраторів пенсійних фондів (УА АПФ) є саморегулівною організацією адміністраторів недержавних пенсійних фондів, яка була утворена у 2006 році з метою розбудови прозорого та цивілізованого ринку недержавного пенсійного забезпечення в Україні, встановлення професійних стандартів діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів, що відповідають світовим стандартам.

У 2007 році УА АПФ отримала статус саморегулівної організації шляхом включення до відповідного державного реєстру згідно з розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 27.06.2007 № 7544.

УА АПФ є об’єднанням учасників системи накопичувального пенсійного забезпечення, а саме: адміністраторів недержавних пенсійних фондів.

 
29.05.2020
Контакти
Адреса:
04119, м. Київ,
вул. Білоруська,
23, літера "А"
Email:
info@vseapf.com.ua
Телефон:
(044) 207-02-94
Телефон інформаційної лінії: 0-800-501-925
Щоб отримати безкоштовну консультацію, надішліть Ваше запитання та email, або телефон
* заповнення обов’язкове